Wednesday 3 April 2013

Parlimen ke 12 dibubarkan..bersedia hadapai PilihanRaya ke-13!

        Semalam Dato Seri Najib umumkan pembubaran parlimen. Ia memang dinanti-nantikan oleh seluruh rakyat Malaysia supaya mandat penuh dapat diberikan untuk pemerintahan yang baru. Memang kali ini pilihanraya agak sengit dan dikatakan ibu segala pilihanraya. Sebagai rakyat Malaysia aku dah berpeluang untuk mengundi iaitu pada tahun 2004 dan 2008. Kalau ikutkan sebenarnya pada tahun 1999 aku dah boleh mengundi tapi aku diantara 600,000 pengundi muda yang dinafikan untuk mengundi. Alasannya nama belum disenaraikan dalam senarai SPR. Ikut suka diaorang la. Apa pun peluang 5 tahun sekali memang kita kena penuhi dan laksanakan tanggungjawab sebagai rakyat. Inilah kuasa rakyat yang menentukan tampuk pimpinan negara.
          SPR ada masa 60 hari untuk menentukan tarikh mengundi. Aku mengundi di Tangkak. Adun Tangkak dan Parlimen Ledang. Masih belum tukar tempat mengundi. Kalau mengundi di Parit Raja seronok juga tapi dengar cerita kena tukar alamat kad pengenalan, terus aku batalkan niat aku sebab aku masih sayangkan alamat Kg. Solok Tangkak yang ada pada kad pengenalan aku. He3.... Apa pun selamat menentukan masa depan negara! Wassalam.

No comments:

Post a Comment