Sunday 11 November 2012

Imbasan 2010..Bantah zionis!

Semalam dunia digemparkan dengan serangan kejam tentera ala komando zionis israel terhadap petugas-petugas misi bantuan(Gerakan Membebaskan Gaza) kepada penduduk Gaza. Ini termasuk aktivis Malaysia yang terlibat dalam penghantaran bantuan tersebut dibawah berbagai pertubuhan asasi. Seramai 19 orang terbunuh kebanyakannya rakyat Turki manakala berpuluh-puluh yang lain cedera selepas anggota-anggota komando Israel menyerbu enam buah kapal yang membawa beratus-ratus aktivis pro-Palestin yang sedang dalam misi menghantar bantuan termasuk dari Malaysia kepada penduduk Palestin di Genting Gaza semalam.
        Cerita pasal yahudi ni memang takkan habis sampai hari kiamat. Bacalah Al quran, dalam surah al Baqarah memang banyak menceritakan tentang yahudi ni. Tentang kedegilan dan penentangan mereka terhadap rasul Allah swt yang telah diturunkan pada mereka. Bangsa yang pernah membunuh nabi dan rasul ni takkan teragak-agak juga untuk membunuh bangsa selain daripada mereka jika ianya bertentangan dengan hawa nafsu mereka. Sejarah kekejaman yahudi juga menarik perhatian aku sejak dibangku sekolah lagi. Aku masih ingat lagi buku yang pertama aku beli masa sekolah rendah mengenai yahudi yang bertajuk ‘ Kekejaman yahudi terhadap umat islam’.  Yang lawaknya lepas aku abeh baca beberapa kali, aku bagi kat abang aku baca dan tanya kat dia , ‘ tak kejam pun yahudi ni, tapi tajuk buku kata kekejaman yahudi terhadap umat islam?’ abang aku pun baca sampai habis dan cite la memang buku ni cite pasal betapa sadisnya bangsa yang dilakhnat Allah ni. Masa tu aku masih belum memahami secara mendalam dan buku tu hanya tulisan, takde gambar sedangkan kanak-kanak  yang belum masuk sekolah menengah ni menuntut pemahaman cerita dan bergambar…
           Bila masuk menengah baru aku faham mengenai kewujudan negara haram israel dan pembunuhan bangsa palestin.. Yahudi menganggap bahawa mereka bangsa yang tiada negara dan tanah palestin adalah negara yang tanpa bangsa. Mereka menafikan kewujudan penduduk asal dan sebab itu mereka membantai penduduk asal. Masuk ke kampung dan menyerang mereka dengan kereta kebal dan senjata sedangkan penduduk kampung tiada senjata. Ibarat kampung kita tetiba diserang oleh puak komunis dengan kekuatan tentera dan kita hanya ada parang dan pisau rewang… mana nak seimbang… seperti peristiwa Sabra dan Shatila semasa Ariel Sharon laknatullah menjadi komandan tentera israel pada tahun 1982. Kedua-dua kampung tersebut dikepung dan tiada sorang pun yang selamat.  Bayi, kanak-kanak, perempuan, laki-laki , orang tua hatta haiwan ternakan semua mati ditembak, sembelih..dibunuh dengan berbagai cara.  Siapakan arkitek tragedi Sabra dan Shatila ini? Tidak lain dan tidak bukan adalah Ariel Sharon yang merupakan bekas Perdana Menteri Israel. Beliaulah pemimpin pengganas yahudi yang pernah berkata,
• ”Saya berharap akan dapat menghalau keluar semua orang palestin dari Gaza dan Tebing barat ke Jordan.”
» (New York Times, 17hb Mei 1982)
• “Orang Arab yang baik adalah orang Arab yang telah mati”
» (Ha’aretz, 25hb Februari 1983).
• “Saya merasa sedikit kesal terhadap tragedi tersebut tetapi kenapa perlu saya memohon maaf atau merasa bertanggungjawab terhadapnya”
» (“The Accused” BBC- Panorama, 17/6/2001 ).
\
   Kita yang tinggal di negara yang aman damai setakat ini(?), kalau tak dapat pergi berjihad ke sana, sekurang-kurangnya hulurkanlah bantuan wang ringgit dan lain-lain sumber atau setiap kali solat jangan lupa doakan supaya tanahair Palestin dibebaskan daripada regim israel dan minta kepada Allah supaya regim israel dihancurkan dimukabumi ini supaya dunia lebih aman tenteram kerana dipercayai punca peperangan dimana-mana negara di dunia ini adalah didalangi oleh regim israel dengan kakitangannya diseluruh dunia..wallahualam….. itu yang aku cuba usahakan dan isyAllah istiqomah. Harap-harap negara kita aman damai dan wujudkan tentera dan pemimpin-pemimpin yang ingin mati syahid  dan sentiasa pertahankan negara daripada ancaman musuh-musuh agama, bangsa dan negara. Amin…Ya Robbal A’lamin…

No comments:

Post a Comment